Alla inlägg under juli 2007

Av ingenting - 12 juli 2007 17:41

Ja jag är orolig

Det kommer ju bli likadant

Igen


Jag fryser

Och jag ser inte vad du gör

Vet inte hur du mår 


Här finns ingen sol

Som lyser som din


Då du är borta

Är mörkret min vän.. 

Av ingenting - 10 juli 2007 20:04

Kommer du ens att förstå

Hur det känns att inte få vara med


Du frågar inte ens

Om min vilja


Vill du inte dela?


Människa... 

Av ingenting - 9 juli 2007 14:14

Det är en lång jävla grusväg

I regnet


Försöker skydda mig ifrån

Vattnet

Under de höga träden

Men jag är för liten


För liten för att förstå

Att du inget annat vill mig


Än att "Dig gillar jag!"

Av ingenting - 7 juli 2007 22:09

Det känns skönt

Tack och godnatt

Vi kommer nog igen


Som du sa

"Kanske inte just det, men.."


Det fanns nog en framtid i en liten mening

Jag älskar mina vänner :)


Det var kul att se dig Sabine igen! 

..

Av ingenting - 6 juli 2007 16:49

jag saknar dig sabine.

Av ingenting - 5 juli 2007 16:52

Det finns väl ingenting speciellt jag skulle kunna säga

Inte just nu


Jag har glömt vad vi brukade stå för

Och jag har tröttnat på att vänta


Jag förväntade mig att du skulle respektera mig

Men ändå har du släppt mig

Lika lätt som fåglarna släpper sina ungar för alltid


Jag kan ärligt talat inte säga att jag vill längre

Att jag verkligen önskar att det blev bättre


Nej det kan jag inte

För kanske gör jag inte det?


Nej.. 

Av ingenting - 5 juli 2007 01:25

Jag har inte råd att tänka på någon annan

I mina tankar är du det dyraste jag någonsin haft


Jag har blivit bestulen

Eller kanske lurad

Mig är det nog lätt att lura

Jag har ju ingenting att förlora


Nu har jag inte ett öre kvar

Pusselbitarna resten av världen försöker få ihop med mig

Dom betyder aldrig någonting


Jag har varit så besluten om att hitta dig igen

Jag menar..

Sånt här händer inte mig




Men även jag har fel

Hur svårt det än är att erkänna..


Jag har inte ett öre kvar

Och du tog ifrån mig det dyrbaraste


Så älskling är du lycklig?

Har du äntligen fått som du vill

Har du tid nu

Att ta hand om dig själv


Förstår du hur liten jag känner mig

Bland alla långväxta


Hur trasig jag känner mig

Bland alla lyckliga i min närhet..



Av ingenting - 5 juli 2007 01:01


Vad har jag att säga om morgondagen

Ingenting

Den är fylld av glädjespridande ingenting


Kan du berätta vad som skulle göra den bättre

Eller är du likadan

Inte som jag, nej


Skulle du också ha ont i huvudet

Eller är det eran "två månaders dag" igen?


Jag förstår dig

Du vill ju bara mitt bästa


Jag har varit här förut

Jag har nog en aning om hur man äter sig mätt

Hur jag ska hålla mig varm utan någonting


Trots allt så har jag ingenting

Inte nu


Så jag ber inte om någonting

Förren du insett betydelsen med ingenting


Och då du givit solnedgången en chans

Det handlar ju trots allt inte om oss

Mig, eller dig


Du vet väl att om ett tag kommer allting vara annorlunda? 

Som om stjärnorna inte visste vem som är ensammast i världen

Ovido - Quiz & Flashcards