Alla inlägg under januari 2014

Av ingenting - 28 januari 2014 02:27

Jag klarade det inte, hur jag än peppade mig själv
Så lyckades jag inte säkerställa framtiden

Men att stå på fötterna hela dagen, är inte något jag undervärderar
För bara några år sen hade jag aldrig klarat av att måla om ett rum på bara några timmar

Så trots mina problem så är jag stolt över vem jag är
Socialfobi och depression, fuck you
Jag tänker slåss tills jag slagit er

Min nästa uppgift: Krossa min största hemlighet.
- Sluta vara rädd för att be om hjälp.



Man kommer ingenstans genom att vara trevlig.

Av ingenting - 27 januari 2014 00:15

Mental styrka är antagligen det svåraste att få tillbaka när den väl tappats.

Efter tre år är jag fortfarande rädd för min brevlåda. 

Lite då och då så får jag en sån där känsla, som känns precis som den rätta jag
En sån där NEJ-NU-JÄVLAR känsla
Den varar en dag, max, för nästa dag så måste man oftast ta tag i det där
Som man gett sig sjuttsingen på att ta tag i en gång för alla
Och då, dagen därpå så känner man sig svagare än någonsin
Du fick en påminnelse om att du tagit fel väg, men du fortsätter gå.

Jag skriver det här, för att jag fick precis den där känslan
Och jag ville berätta för mig själv hur jag inte vill att det ska sluta, imorgon.

Jag tror på mig själv, jag är stark
Jag klarar av vad fan som helst!

Ovido - Quiz & Flashcards