Alla inlägg under maj 2007

Av ingenting - 30 maj 2007 21:39

För svävan om ingenting

för frågan som aldrig blev nämnd

nu har jag dig


En skvätt saliv, vatten och salt

en kyss utan mening är ingen kyss alls

en tår utan mening är ingen gråt alls


Vad tjänar det till när gråten fortfarande finns kvar

och höstens löv börjar falla

det är då jag tänker

hur kommer denna vinter bli?

utan någon brevid mig

blir jag sömnlöst medvetslös och tankar rullar igång


(likosm förgiftad av mig själv, på ett lagom harmoniskt sett)

det är sommar nu, och mitt hjärta skriker...


På ett realistiskt sett försöker jag förstå att det är såhär det ser ut

men kommer det någonsin bli desamma igen?

utan någon vid min sida är jag ingenting

för vad vore jag utan dig?

med eller utan är du ändå så mycket, och vi kallar det:

ingenting

with love sabine

Av ingenting - 30 maj 2007 16:07

Andetag av sommar

det vad nog bara sommar eller sommarlusten

drömmlös och vriden

utbränd och sliten för allt det som gick min tid åt

att aldrig spara och finnas helt


För att leva helt i egen värld

går inte in denna värld

bubblan om egendom och skönhet

vecklas bort och tinar som is

precis som en het sommardag


Och jag ville aldrig förstöra

så många ord som ville sägas

så många känslor som ville ut

förstår att det slängs

fram och tillbaka


men nu är du borta

kryss och radera, nu är du borta

och aldrig mer, finns du och jag

längtan efter dig

gör mig så svag


Drömmlös och utvecklad

drömmlös och vriden

nu kan stockholm göra mig hel

för dig va jag vill ingenting

säg mig, hur ska jag känna?

with love sabine

Av ingenting - 30 maj 2007 00:44

Jag vet inte om du överdriver
Eller om du säger sådär
För att jag ska tycka synd om dig

Jag vet inte vad jag ska säga när du
Inte vill mera

Jag kan inte ge dig lycka
Jag kan vara med dig
När du är som mest nere

Jag vill inte ge dig något du inte önskar
Och jag kan inte ge dig något du önskar

Så vad ska jag göra
När du är så rik att jag blivit så liten
Att jag inte kan köpa dig det finaste jag vet
På din dag
Våran dag

Den enda dagen.. Jag vet inte om du överdriver Eller om du säger sådär För att jag ska tycka synd om dig Jag vet inte vad jag ska säga när du Inte vill mera Jag kan inte ge dig lycka Jag kan vara med dig När du är som mest nere Jag vill inte ge dig något du inte önskar Och jag kan inte ge dig något du önskar Så vad ska jag göra När du är så rik att jag blivit så liten Att jag inte kan köpa dig det finaste jag vet På din dag Våran dag Den enda dagen..

Flytta bilden
JanuariFebruariMarsAprilMajJuniJuliAugustiS
eptemberOktoberNovemberDecember 1234567891011121314151617181920212223242526
2728293031

Av ingenting - 30 maj 2007 00:43

Jag skriver för att veta att jag finns

Jag skriver för att glömma på ett sätt
Som gör att ni minns

Det jag önskar tappa bort
I vilken stad som helst
Jag vill ju bara krama dig

Just nu vill jag bara ha dig
Hos mig

Som en varm sommar dag
Vill jag att du smeker mig

Gåshud över hela armarna
För du vet hur det känns att vara den där

Som älskas utav någon
Utav mig

Av ingenting - 29 maj 2007 00:41

Jag stod bakom dig på tåget idag
Såg du mig?
Hörde du orden jag tänkte så väldigt högt?

Hela min insida krömp ihop, jag kunde knappt andas
Hörde du det? När jag tog ett djupt andetag och sakta föll i din famn

Visste du det? Att det var bättre än något annat
Kände du när du vände dig om och kysste mig?

Det var som en överraskning
En "haha, jag kan bättre"

Jag ville inte släppa dig
Du var så varm

De varmaste 20 sekunderna i mitt liv.

Av ingenting - 28 maj 2007 23:33

Det att inte veta, ting som kan göra allt så märkligt

En enda nuddning

Ett ord, en blickning


Hur blir man så lätt att man är långt över taken?

Jag vill inte vara en del av din lek


Eller..

Det kanske jag visst vill

Jag kanske glömt att jag vill det?

Av ingenting - 18 maj 2007 23:24

Jag har ingenting kvar att säga

Inte om detta
Och inte om det andra

Så snälla, stå brevid mig
Även då det är som nu

Då orden är som svårast för mig..

Ovido - Quiz & Flashcards