Alla inlägg under maj 2007

Av ingenting - 14 maj 2007 15:25

Jag skrev någonting inatt, i min bok..

Det var någonting om dig
Som jag haft svårt att nämna
Något som fick mig att älska dig
Det var några få ord
Som förstört många samtal

Något som jag aldrig kunnat tro på igen
En betydelse som raderats helt
Och därför
Finns inte jag och inte heller du kvar
Eller dom
Som trodde dom var något


Lita på mig...

Av ingenting - 14 maj 2007 00:51

Lämnad av det viktigaste
Förlorat tron

Tron på att förändras till det annorlunda
Lämnad av hoppet
Att åter igen
Få krama om

Det enda..

Som någonsin betytt någonting
Det enda som gjort allt för att komma bort ifrån mig..

I smyg..

Av ingenting - 13 maj 2007 00:56

Du kan i sitta i timmar
Minuter, omså sekunder
Och undra över vem det var jag förlorade

Men du kan inte ta dig tiden
Att hålla om mig

Du kan inte säga att det blir bra
För du är inte min vän
Så jag behöver inte dig
För det är inte din sak

Du är ju trots allt inte min bästavän

Inte i framtiden.

Av ingenting - 6 maj 2007 14:51

Vad betyder Valborg,
Vad betyder vänner,
Vad betyder kärlek,
När ingenting är värt att kämpa för?



Jag förlorade vår och sommar romansen
Jag förlorade mitt hjärta
Jag förlorade något som kunnat bli något mer

Jag visade allt jag hade
Men ni fortsatte skratta



Omkring alla tårar insåg jag
Att
Jag förlorat även stödet
Ifrån dom som med några lätta knapp-tryckningar
älskar Mig

"J A G Ä L S K A R D I G"


Jag har känt mig oduglig förut
Men jag har aldrig känt mig övergiven
Inte utav mitt eget hjärta

Elden förblir mitt värsta minne
För ingenting kan förlåta
Inte idag eller imorgon

Nu har jag förlorat så mycket
Att jag åter igen kommit dit
Till min tanke att slutet
Kan vara närmare än man tror

Och det äcklar mig nu
Tanken att du skulle oroa dig
För jag förlorar ingenting
Om jag förlorar mig själv inatt



Att en famn och en liten röst skulle förändra allt
Det förstår du inte

För jag förlorade allt över telefon
Framför denna äckliga eld
Som tycktes vara för varm
Även för elden själv

Du såg på..

Så vi försvann
Och det gör ont att
Jag förlorade resterna av mitt hjärta
Till dig som hörde mig försvinna
Allt mer för varje ord du uttalade
Och allt detta
För någon med så tomt ansikte
Att även nu, i den varmaste hettan får jag rysningar

För något..
Något som aldrig blev mer än såhär.

En natt då jag förlorade allt och mycket mer..

Av ingenting - 1 maj 2007 19:59

Undra varför det är så
Att när jag inte är mig själv*
Då vill jag vara någon annan

Och då jag står på toppen
Av mig själv

Då ser jag bara svart
Jag önskar jag förstod

Att det enda du velat
Har varit gott

Det var som en solparad
Bland moln och varma vindar

Ölflaskor och massa stenar
Jag ville dansa
Men trots alla svårigheter
Så stod du där med mig

I låtsas molnljuset
Som egentligen var en gatulykta
Som i en berusad's ögon blev en måne

Och jag var glad
Inte för att det var du
Utan för att jag inte var ensam

I den stunden då jag blev ensam i hjärtat
Hade jag någon vid mig
Som förstod

Och det gjorde Valborg till en dag
Som jag aldrig kommer komma ihåg

Men jag minns
Att du och jag ses aldrig mer!

Ovido - Quiz & Flashcards